Silniční kolo S5 je ultimátní závodní speciál zaměřený na jedinou věc a to je být nejrychlejší. Nový S5 má snížený aerodynamický odpor o 65 gramů, zvětšený aerodynamicky efektivní povrch rámu a zároveň nižší celkovou hmotnost. Hlubší části rámu maximalizují tvary povolené UCI. Přepracován byl také ikonický představec ve tvaru V a byl tak ještě vylepšen. Změn doznala i nová vidlice, která byla navržena tak, aby zjednodušila celou přední část. Pro tento model byla také ve spolupráci s Reserve Wheels vyvinuta sada kol, která zvyšuje stabilitu a snižuje aerodynamický odpor, i v turbulentních podmínkách. Ve snaze o dosažení nejvyšší rychlosti a efektivity, hledá každý jezdec svou nejagresivnější pozici. Ikonický představec ve tvaru V nejen napomáhá sebejisté ovladatelnosti při vysokých rychlostech, ale nyní je také pozoruhodně jednoduché vyladit ho do perfektního nastavení. Všechny potřebné podložky jsou dodávány s kolem a díky jednoduchosti systému bylo dosaženo úspory na hmotnosti 53 g. Nové předpisy UCI o aerodynamickém designu umožnily prohloubení aero profilů a ušetření 65 gramů aerodynamického odporu z kola, které již bylo nejrychlejším aero kolem na trhu. Všimnete si hlubší hlavové trubky a oblasti středového složení a agresivnějšího tvarování na zadních hranách trubek. Vzhledem k tomu, že nová S5 je kompatibilní pouze s elektronickým řazením, bylo možné ještě více rám aerodynamicky “vyčistit”. Širší kola a pláště jsou aerodynamicky rychlejší a pohodlnější pro hladší jízdu i manipulaci s pláštěm. Cérvelo S5 je dodáváno s 28mm pneumatikami, ale má prostor pro pláště široké až 34mm. Rám je optimalizován tak, aby se doplňoval s širšími aero koly Reserve 52/63. Kromě výhod manipulace to ušetří více než 5 wattů ve srovnání s předchozími generacemi kol Reserve. Řídítka dostala vylepšený tvar, aby bylo dosaženo dokonale plochého přechodu z řídítek na siluetu rámu. Díky použití rozhraní nastavení se dvěma šrouby, je možné nastavit sklon libovolně 0 a 5 stupni. Při konstrukci kol na všech úrovních se v dnešní době ustupuje od více odsazených sedlovek a nové S5 je dodáváno s 15mm odsazením sedlovky u většiny velikostí (oproti 25mm odsazením u předcházejícího S5). Starší sedlovky jsou svým tvarem stále kompatbilní i s novým rámem a dřívější 400 mm dlouhou a 25 mm odsazenou sedlovku bude možné dokoupit pro ty, kteří hledají extrémnější přizpůsobení. Rám S5 Disc je navržen tak, aby vyhovoval pouze sadám elektronického řazení, které používají konektory až do průměru 6 mm, proto Campagnolo EPS není kompatibilní s tímto rámem, stejně jako nejsou kompatibilní mechanické sady. O pohon a řazení se stará precizní elektronická sada Shimano Ultegra 2x12. Hlavní přednosti a parametry: Lehký a tuhý aerodynamický rám Elektronická sada Shimano Ultegra 2x12 Karbonové výplety s vyšším profilem ráfku Speciální aero kokpit s představcem ve tvaru V Rám je kompatibilní pouze s elektronickými sadami Rám není kompatibilní s elektronickou sadou Campagnolo EPS.
Velikost kola |
54 |
Určení |
pánské,dámské |
Pokročilost jezdce |
Závodní |
Brzdy |
kotoučové brzdy |
Konstrukce |
Bez odpružení |
Materiál rámu |
karbon |
Barva rámu |
bílá,fialová |
Průměr kol |
700c |
Převodníky |
52/36T |
Přední brzda |
Shimano Ultegra |
Zadní brzda |
Shimano Ultegra |
Rychlosti/převody |
2x12 |
Vidlice |
Cervélo All-Carbon, Tapered S5 Fork |
Střed |
Ceramic Speed 24 |
Sedlovka |
Cervélo SP20 Carbon Aero Post |
Sezóna |
2024 |
Modelová řada |
S5 |
Rám |
Cervélo S5 |
Řídítka |
Cervélo HB14 Carbon |
Představec |
Cervélo ST35 Carbon |
Přední plášť |
Vittoria Corsa TLR G 28c |
Zadní plášť |
Vittoria Corsa TLR G 28c |
Kliky |
Shimano Ultegra 8100 52/36 |
Řazení |
Shimano Ultegra Di2 8170, 12 spd |
Přehazovačka |
Shimano Ultegra Di2 8150, 12 spd |
Kazeta |
Shimano Ultegra CS-R8100, 12 spd, 11-30 |
Řetěz |
Shimano CN-M8100, 12 spd |
Sedlo |
Selle Italia NOVUS BOOST EVO Superflow Ti Black |
Přední kolo |
Reserve 52, 25.4 IW, Zipp ZR1 ST, 24H, centerlock, tubeless compatible |
Zadní kolo |
Reserve 63, 24.4mm IW, Zipp ZR1 ST,12x142mm, HG freehub, 24h, centerlock, tubeless compatible |